Home Planowanie PLAN TRENINGOWY – podstawowe uderzenie nad głową

PLAN TRENINGOWY – podstawowe uderzenie nad głową

PLAN TRENINGOWY – podstawowe uderzenie nad głową
0
0

Zaplanujmy trening – Od czego zacząć

Temat planowania treningów będzie wam towarzyszył przez całą Waszą drogę trenerską. Umiejętne planowanie będzie szybko przekładało się na poprawę poziomu sportowego. 

Co musimy określić zanim zaczniemy przygotowywać plan? 

  1. Temat główny naszego treningu
  2. Ćwiczenia pomocnicze 
  3. Ilość osób na treningu 
  4. Ilość kortów na treningu

Powyższe punkty będą niezbędne do tego, aby zaplanować coś wartościowego.

No to zaczynamy…

Temat główny – podstawowe uderzenie nad głową, 4 zawodników, 1 kort

Rozgrzewka funkcjonalna – 12 min

Zabawa lub ćwiczenia dogrzewające – zbieranie liści (forma rywalizacji) – 3 min

Ćwiczenia pomocnicze nr 1  

Zamachy nad głową w 3 etapach. Grupa ustawia się w jednej linii twarzą do trenera. Prezentujemy prawidłową postawę, ustawienie stóp, łokcia i ruch ramienia w trzech etapach – 4 serie po 10 zamachów

Ćwiczenie pomocnicze nr 2

Zawodnicy ustawieni są na połówkach kortu z pachołkiem w ręku. Trener nagrywa lotki wysokie w obrębie danej połowy kortu, a zawodnik stara się złapać lotki do pachołka z ramieniem wyprostowanym do góry. Po 12 lotkach na zawodnika, zmieniamy parę. Liczymy lotki złapane do pachołka. 

Ćw. Nr  1 

Dwóch zawodników na korcie, ustawionych na połówkach. Trener zagrywa lotki nad głowę na zmianę do każdego tak, aby zawodnik nie musiał zmieniać pozycji nóg. Każdy zawodnik powinien wykonać co najmniej 12 uderzeń. Powtarzamy ćwiczenie 4-5 razy. Pilnujemy prawidłowej pracy ramienia i ustawienia stóp

Ćw. Nr  2

Tak jak powyżej z tym, że wymuszamy zmianę pozycji u zawodników. Pilnujemy, aby zawodnik przemieszczał się w gotowej pozycji do uderzenia. Ilość lotek i serii tak jak powyżej

Ćw. Nr  3

Tak jak powyżej z tym, że dodajemy uderzenie z przodu kortu. Pilnujemy prawidłowej techniki przy uderzeniu z przodu kortu i przy uderzeniu nad głową. Ilość lotek i serii tak jak powyżej.

Ćw. Nr  4

Zawodnicy pracują na korcie pojedynczo. Nagrywamy lotkę na netshot forhand i następnie na uderzenie z tyłu kortu. Pilnujemy prawidłowego startu do netshot forhand z naskokiem. Po wykonaniu 2-3-4 serii, po co najmniej 12 uderzeń, zmieniamy stronę i wykonujemy dokładnie to samo z uderzeniem backhand netshot. 

Zawodnicy którzy czekają na swoją kolej wykonują ćwiczenia fizyczne lub skocznościowe i szykują serię lotek do nagrywania

Ćw. Nr 5

Do powyższego ćwiczenia dodajemy uderzeni płaskie. Nagrywamy lotkę na płaską backhand, następnie na netshot forhand i kolejną na uderzenie z tyłu kortu. Pilnujemy naskoków i prawidłowego poruszania się po korcie. Po wykonaniu 2-3-4 serii, po co najmniej 12 uderzeń zmieniamy stronę i wykonujemy dokładnie takie same ćwiczenie, nagrywając lotki na płaską forhand, następnie na netshot backhand i kolejno na uderzenie z tyłu kortu

UWAGI !

Dla urozmaicenia możemy dodać cel w postaci dystansu uderzenia nad głową. Możemy dodać również cel do uderzenia z przodu kortu, ale musimy pilnować priorytetów, które zawarte są w głównym temacie.

Ćw. Nr  6

Gra na połowie kortu w BINGO do 7 punktów. Pierwsza osoba zdobywająca 7 punktów krzyczy  Bingo! Wówczas gra zatrzymuje się i sprawdzamy, kto ile zdobył punktów. Gramy każdy z każdym.

UWAGI !

Ilość serii w danym ćwiczeniu lub ilość ćwiczeń powinna być dopasowana do długości treningu.

Powyższy plan jest przykładem ☺. Im więcej pomysłów na podstawie tego planu powstanie, tym lepiej.

 Powodzenia !

Jaroslaw Suwala Trener i szkoleniowiec z 13 letnim doświadczeniem na poziomie podstawowym jak również i zaawansowanym w kraju i za granicą. Certyfikowany szkoleniami BWF i UK. Uczestnik licznych warsztatów i szkoleń tematycznych z zakresu badmintona.