fbpx
Home Ciekawostki ZALETY GRY W BADMINTONA

ZALETY GRY W BADMINTONA

ZALETY GRY W BADMINTONA
0
0

Gra w badmintona niesie ze sobą dużo dobra. Poniżej kilka ważnych punktów dlaczego powinniście zacząć przygodę z badmintonem.

  1. Dobra zabawa- chęć rywalizacji i potrzeba ruchu to ważne potrzeby w życiu człowieka. Biorąc pod uwagę badmintona zarówno jedno jak i drugie spokojnie możemy zaspokoić. Możliwość rozgrywania meczów zgodnie z zasadami daje dużą satysfakcję. Każda uderzona lotka ta łatwa i ta trudniejsza spowoduje uśmiech na naszej twarzy. Poziom treningu czy też gry można bardzo łatwo dopasować do możliwości ćwiczących, dlatego od samego początku można czerpać korzyści płynące z gry w badmintona. Jeśli spalimy kalorie z uśmiechem na twarzy to czego chcieć więcej. 
  2. Szybkość gry – badminton jest najszybszym sportem na Świecie. Lotka osiąga prędkość 493 km/h co stanowi obecny Rekord Guinessa. W meczach rozgrywanych na najwyższym poziomie mocne uderzenia można obserwować praktycznie w każdej akcji. Jeśli chodzi o wydanie bardziej amatorskie to szybkość będzie bardzo mocno uzależniona od nabytych umiejętności technicznych. To prawidłowa technika sprawi, że będziemy w stanie uderzać lotkę mocniej a co ważniejsze będziemy w stanie kierować uderzenie w miejsca gdzie chcemy. Kort do badmintona jest stosunkowo mały (na przykład – w porównaniu do tenisa) a lotka nie może dotknąć parkietu, co wyraźnie przyspiesza naszą reakcję i szybkość poruszania się. 
  3. Rozwija refleks – tak jak wcześniej wspomniałem, lotka nie może dotknąć podłoża. Szybkość reakcji będzie bardzo ważną cechą podczas gry. Sytuacja, w której nasz przeciwnik uderzy lotkę spowoduje chęć do jak najszybciej jej odegrania z powrotem. Zróżnicowana prędkość zagranych lotek będzie miała bardzo duże przełożenie na kształtowanie refleksu i wcześniej wspomnianej reakcji. 
  4. Rozwija zwinność – umiejętność szybkiej zmiany kierunku oraz wykonywania dużej ilości wykroków i powrotów do pozycji wyjściowej znacznie przyczyni się do poprawy zwinności. Umiejętność skoordynowania ruchów rakiety wraz z pracą nóg bezpośrednio wpłynie na rozwój zwinności. Zróżnicowane tempo gry będzie wymagało płynnych ruchów w kierunku uderzenia i sprawnych powrotów do pozycji wyjściowej.
  5. Spora dawka wysiłku – Badminton jest sportem interwałowym. Zmienność rodzaju wysiłku jest odczuwalna przy każdej akcji. To koniec z zadyszką, która potrafi być dokuczliwa w codziennym funkcjonowaniu. Podczas gry przeważa wysiłek szybkościowo wytrzymałościowy, co ma duży wpływ na podniesienie tętna prawie do maximum. Jak wiemy taki rodzaj pracy charakteryzuje się wysokim zapotrzebowaniem energetycznym a co za tym idzie dużym spalaniem. Już na początku przygody z badmintonem po opanowaniu podstaw poruszania się po korcie spalanie kształtuje się na poziomie 300 / 400 kcl/h a w późniejszych czasie dochodzi nawet do 1200 kcl/h. U zawodników uprawiających badmintona wyczynowo te wartości są jeszcze większe.  Wysoki pobór tlenu podczas gry oraz ilość kilometrów przebytych na korcie mają duży wpływ na obniżenie poziomu cukru we krwi a regularne treningi badmintona potrafią poprawić gospodarkę glukozową w organizmie. Wysiłek jaki występuje podczas gry redukuje ryzyko wystąpienia zawału oraz usprawnia układ krążenia i układ krwionośny w organizmie. Konieczność wykonywania dużej ilości wykroków angażuje mięśnie pośladków i ud. Głębokie wykroki zmuszają nas do utrzymania równowagi, co z kolei angażuje mięśnie głębokie odpowiedzialne za utrzymanie naszej postawy ciała. 
  6. Rozwija koordynację oko ręka – większość sportów w podstawach szkolnictwa angażuje nasze ramiona lub nogi do bezpośredniego kontaktu z piłką (siatkówka, koszykówka czy też p. nożna), co przyzwyczaja nas do ograniczenia koordynacji rąk i oka. Nie potrzebujemy szukać dystansu, aby nawiązać kontakt z piłką. W przypadku badmintona jest inaczej. Rakieta to około 70 cm, tyle będzie nasz dzieliło od lotki. Ten dystans spowoduje wykorzystanie umiejętności związanych z koordynacją oko-ręka. Będzie to miało pozytywne przełożenie na wszystkie manualne czynności w naszym codziennym życiu. Wielokrotnie słyszałem, że sprzęt do badmintona stanowi podstawowe wyposażenie sportowe w wojsku a tam koordynacja oko-ręka jest bardzo istotna.
  7. Badminton to samo zdrowie !!! 
Jaroslaw Suwala Trener i szkoleniowiec z 13 letnim doświadczeniem na poziomie podstawowym jak również i zaawansowanym w kraju i za granicą. Certyfikowany szkoleniami BWF i UK. Uczestnik licznych warsztatów i szkoleń tematycznych z zakresu badmintona.